Chronologiczny spis utworów

1942

Etiuda na fortepian

1943

Preludium na fortepian

Dwa mazurki na fortepian

1945

À la polonaise na fortepian

1946

Concertino na fortepian i orkiestrę

I. Allegro molto e con fuoco, II. Intermezzo. Andante espressivo, III. Rondo. Allegro vivace

Dwie pieśni do słów Kazimierza Wierzyńskiego na głos (sopran lub tenor) i fortepian

1947

Scherzo symfoniczne na orkiestrę

Muzyka do filmu dokumentalnego Kopalnia, reż. Natalia Brzozowska

1948

Tryptyk na orkiestrę kameralną

I. Toccata. Allegro molto vivace, II. Interludium quasi una fantasia. Andante grazioso, III. Fuga. Lento ma non troppo

Muzyka do filmu dokumentalnego Szlembark, reż. Tadeusz Makarczyński

1949

10 Wariacyj z fugą na temat własny na fortepian

Pięć krasnoludków. Suita dziecięca na fortepian

I. Polka, II. Kołysanka, III. Mazurek, IV. Walc, V. Marsz

Sonatina na fortepian

I. Allegro molto vivace, II. Moderato, semplice ed espressivo (in modo d'una canzona rustica), III. Presto con bravura

Trzy melodie kurpiowskie na chór i 16 instrumentów

I. Już się rozzidniwo, II. Oj, siano, siano, III. U jeziorecka

Cztery tańce ludowe na orkiestrę kameralną

I. Przodek (od Szamotuł), II. Jacok (od Suchodołu), III. Krzyżak (od Suchodołu), IV. Zawiślak (od Machowa)

Muzyka do filmu Czarci żleb, reż. Tadeusz Kański

1950

Trzy etiudy na orkiestrę

Koncert romantyczny na fortepian i orkiestrę

I. Allegro molto ritimico, II. Lento delicatamente e cantabile, III. Allegro vivace

Obrazy symfoniczne na bas i orkiestrę

I. Pochód, II. Pejzaż, III. Zabawa

Pieśń traktorzystów na głos i fortepian

1951

Trzy śpiewki na chór mieszany a cappella

I. Weselna, II. Miłosna, III. Pasterska

Warszawski murarz, kantata na baryton solo, chór mieszany i orkiestrę

I. Twarde ręce, II. Noc na Placu Krasińskich, III. Codzienny marsz

Mazowsze, kantata kameralna na sopran, tenor, chór i orkiestrę kameralną

I. Largo, molto cantabile, II. Moderatissimo, in modo d'una canzona rustica, III. Lento assai, rubato e delicatemente, IV. Molto tranquillo, V. Larghetto, dolce e semplice

Pieśń pokoju na głos i fortepian

Wojak i dziewczyna, suita na chór mieszany a capella (195?)

I. Ścieni dąbek, ścieni, już się nie zieleni, II. Od samej Warszawy jarzębinę sadzą, III. Nie chcę, nie pójdę, nie, IV.  Oj, płakała dziewczyna, V.  Jadą wozy, jadą, z ułanami

1952

I Symfonia

I. Maestoso (quasi una fantasia) - Allegro, II. Scherzo, III. Espressivo, IV. Appassionato

Suita preludiów na fortepian

I. Animato, II. Affettuoso, III. Agitato, IV. Teneramente, V. Veloce, VI. Capriccioso, VII. Furioso

Muzyka do filmu Młodość Chopina, reż. Aleksander Ford

1952–53

Koncert na puzon i orkiestrę

I. Lento espressivo, molto rubato – Allegro, II. Largo, molto cantabile, III. Allegretto grazioso, IV. Allegro

1953

II Symfonia - Symfonia pieśni na chór mieszany i orkiestrę (I wersja)

I. Esposizione, II. Arioso, III. Scherzo, IV. Quasi variazioni, V. Finale

Krasnoludki. Miniatury dla dzieci na fortepian

I. Krakowiak, II. Kujawiak, III. Mazurek, IV. Piosenka, V. Walczyk, VI. Kołysanka, VII. Oberek

Suita na cztery puzony

I. Intrada, II. Canone, III. Interludium, IV. Corale, V. Intermezzo, VI. Arietta, VII, Toccatina

Miniatury taneczne na fortepian

I. Vivace, ma non troppo, II. Vivo e risoluto, III. Allegretto, con leggierezza, IV. Molto vivace

Jarzębinowa pieśń na głos i fortepian

Pod siódmym niebem na głos i fortepian

Serce lotnika na głos i fortepian

Muzyka do filmu Piątka z ulicy Barskiej, reż. Aleksander Ford

1954

Sonatina na puzon i fortepian

I. Allegro, II. Andante molto sostenuto, III. Allegro vivace

Taniec na klarnet i fortepian (transkypcja III części Sonatiny na puzon i fortepian)

Suita opolska na chór mieszany a cappella

I. Dość żywo, II. Bardzo umiarkowanie, III. Żywo, rytmicznie, IV. Wolno, lirycznie, V. Bardzo żywo, wesoło

Sobótkowe śpiewki. Suita na chór mieszany a cappella

I. Wesoło, rytmicznie, II. Wolno, spokojnie, III. Żywo, energicznie, IV. Żartobliwie, lekko, nie za prędko, V. Rytmicznie, pogodnie

Wianek na głos i fortepian

Kasia na głos i fortepian

Piosenka szofera na głos i fortepian

Leśna marszruta na głos i fortepian

1955

Sonata na fortepian

I. Inquietamente, II. Veloce, III. Elegiaco, IV. Barbaro

Pieśń młodości na głos i fortepian

Dwie miłości na głos i fortepian

Pieśń o ojczyźnie na głos i fortepian

1956

Sinfonietta per due orchestre d'archi

I. Allegro, II. Adagio, III. Vivace

Serce nocy, cykl pieśni na baryton i orkiestrę, sł. Konstanty Ildefons Gałczyński

I. Noc, II. Epistoła do zakochanych, III. Spotkanie z Matką, IV. Sanie, V. Księżyc

Muzyka do filmu Warszawska Syrena, reż. Tadeusz Makarczyński

1957

Oczy powietrza, cykl pieśni na sopran i fortepian, sł. Julian Przyboś

I. Spotkanie, II. Bez, III. Chwila, IV. Ścieżka, V. Wieczór

1957–58

Musica concertante na orkiestrę kameralną

I. ćwierćnuta ca. 84, II. ćwierćnuta z kropką ca. 72, III. ćwierćnuta ca. 60, IV. ósemka ca. 192, V. ćwierćnuta ca. 48, VI. ćwierćnuta z kropką ca. 80, VII. ćwierćnuta ca. 72

1958

II Symfonia - Symfonia pieśni na sopran, baryton, chór mieszany i orkiestrę (II wersja)

I. Arioso, II. Scherzo, III. Quasi variazioni, IV. Finale

Serce nocy, cykl pieśni na baryton i fortepian (II wersja)

Muzyka do filmu Ósmy dzień tygodnia, reż. Aleksander Ford

1958–59

Epizody na smyczki i trzy grupy perkusyjne

I. Proiezioni, II. Movimenti, III. Migrazioni, IV. Incontri

1959

Improvisationen na kwartet fletów prostych

I. Vivo ed energico, II. Leggiero e grazioso, III. Intimo e dolce, IV. Presto e robusto, V. Largo e maliconico, VI. Brioso e ritmico

Muzyka do filmu Mały reportaż spod bieguna, reż. Jarosław Brzozowski

1960

Oczy powietrza, cykl pieśni na sopran i orkiestrę (II wersja)

Muzyka do filmu Krzyżacy, reż. Aleksander Ford

Muzyka do filmu Z pradziejów Polski, reż. Edward Czurko

1960–61

Segmenti na orkiestrę

1961

Muzyka do filmu Przeciwko bogom, reż. Hubert Drapella

1962

Muzyka do filmu Drugi brzeg, reż. Zbigniew Kuźmiński

1962–63

A piacere na fortepian

1963

Muzyka do filmu Na białym szlaku, reż. Jarosław Brzozowski i Andrzej Wróbel

1963–64

Freski symfoniczne na orkiestrę

I. półnuta ca. 35, II. półnuta ca. 78, III. ćwierćnuta ca. 120

1964

Muzyka do filmu Pierwszy dzień wolności, reż. Aleksander Ford

Muzyka do filmu Koniec naszego świata, reż. Wanda Jakubowska

1965

Muzyka do filmu Gorąca linia, reż. Wanda Jakubowska

1965–66

Continuum, sekstet na instrumenty perkusyjne

1966

Niobe. Muzyka do fragmentów poematu Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego na dwoje recytatorów, chór mieszany i orkiestrę

I. Recitativo, II. Invocazione, III. Lamento, IV. Antifona

1967

Forte e piano, muzyka na dwa fortepiany i orkiestrę

Muzyka do filmu animowanego Koń, reż. Witold Giersz

1968–69

Poezje na sopran i orkiestę kameralną, sł. Tadeusz Różewicz

I. Sprzedawałam owoce, II. Światło w ogrodowej altanie, III. W nocy, IV. Szelest

1968–70

Dramatic Story na orkiestrę

1970

Swinging Music na klarnet, puzon, wiolonczelę (lub kontrabas) i fortepian

Muzyka do filmu animowanego Wspaniały marsz, reż. Witold Giersz

1970–71

Fantasmagoria na preparowany fortepian i perkusję

1971–72

Fantasia elegiaca na organy i orkiestrę

1973

Impromptu fantasque na sześć fletów prostych, trzy lub sześć mandolin, trzy lub sześć gitar, perkusję i fortepian

1973–77

Ad libitum. Pięć utworów na orkiestrę

I. A–F, II. A–E, III. A–G, IV. A–E, V. A–H

1974

Concerto alla cadenza per flauto a becco e orchestra

Sonatina na puzon i orkiestrę (wersja Sonatiny na puzon i fortepian)

I. Allegro, II. Andante molto sostenuto, III. Allegro vivace

Muzyka do filmu Potop, reż. Jerzy Hoffman

1975–76

Arrangements na 1–4 flety proste

1976–78

Pianophonie na fortepian, elektroniczną transformację dźwięku i orkiestrę