Chronologiczny spis utworów
1942
Etiuda na fortepian
1943
Preludium na fortepian
Dwa mazurki na fortepian
1945
À la polonaise na fortepian
1946
Concertino na fortepian i orkiestrę
I. Allegro molto e con fuoco, II. Intermezzo. Andante espressivo, III. Rondo. Allegro vivace
Dwie pieśni do słów Kazimierza Wierzyńskiego na głos (sopran lub tenor) i fortepian
1947
Scherzo symfoniczne na orkiestrę
Muzyka do filmu dokumentalnego Kopalnia, reż. Natalia Brzozowska
1948
Tryptyk na orkiestrę kameralną
I. Toccata. Allegro molto vivace, II. Interludium quasi una fantasia. Andante grazioso, III. Fuga. Lento ma non troppo
Muzyka do filmu dokumentalnego Szlembark, reż. Tadeusz Makarczyński
1949
10 Wariacyj z fugą na temat własny na fortepian
Pięć krasnoludków. Suita dziecięca na fortepian
I. Polka, II. Kołysanka, III. Mazurek, IV. Walc, V. Marsz
Sonatina na fortepian
I. Allegro molto vivace, II. Moderato, semplice ed espressivo (in modo d'una canzona rustica), III. Presto con bravura
Trzy melodie kurpiowskie na chór i 16 instrumentów
I. Już się rozzidniwo, II. Oj, siano, siano, III. U jeziorecka
Cztery tańce ludowe na orkiestrę kameralną
I. Przodek (od Szamotuł), II. Jacok (od Suchodołu), III. Krzyżak (od Suchodołu), IV. Zawiślak (od Machowa)
Muzyka do filmu Czarci żleb, reż. Tadeusz Kański
1950
Trzy etiudy na orkiestrę
Koncert romantyczny na fortepian i orkiestrę
I. Allegro molto ritimico, II. Lento delicatamente e cantabile, III. Allegro vivace
Obrazy symfoniczne na bas i orkiestrę
I. Pochód, II. Pejzaż, III. Zabawa
Pieśń traktorzystów na głos i fortepian
1951
Trzy śpiewki na chór mieszany a cappella
I. Weselna, II. Miłosna, III. Pasterska
Warszawski murarz, kantata na baryton solo, chór mieszany i orkiestrę
I. Twarde ręce, II. Noc na Placu Krasińskich, III. Codzienny marsz
Mazowsze, kantata kameralna na sopran, tenor, chór i orkiestrę kameralną
I. Largo, molto cantabile, II. Moderatissimo, in modo d'una canzona rustica, III. Lento assai, rubato e delicatemente, IV. Molto tranquillo, V. Larghetto, dolce e semplice
Pieśń pokoju na głos i fortepian
Wojak i dziewczyna, suita na chór mieszany a capella (195?)
I. Ścieni dąbek, ścieni, już się nie zieleni, II. Od samej Warszawy jarzębinę sadzą, III. Nie chcę, nie pójdę, nie, IV. Oj, płakała dziewczyna, V. Jadą wozy, jadą, z ułanami
1952
I Symfonia
I. Maestoso (quasi una fantasia) - Allegro, II. Scherzo, III. Espressivo, IV. Appassionato
Suita preludiów na fortepian
I. Animato, II. Affettuoso, III. Agitato, IV. Teneramente, V. Veloce, VI. Capriccioso, VII. Furioso
Muzyka do filmu Młodość Chopina, reż. Aleksander Ford
1952–53
Koncert na puzon i orkiestrę
I. Lento espressivo, molto rubato – Allegro, II. Largo, molto cantabile, III. Allegretto grazioso, IV. Allegro
1953
II Symfonia - Symfonia pieśni na chór mieszany i orkiestrę (I wersja)
I. Esposizione, II. Arioso, III. Scherzo, IV. Quasi variazioni, V. Finale
Krasnoludki. Miniatury dla dzieci na fortepian
I. Krakowiak, II. Kujawiak, III. Mazurek, IV. Piosenka, V. Walczyk, VI. Kołysanka, VII. Oberek
Suita na cztery puzony
I. Intrada, II. Canone, III. Interludium, IV. Corale, V. Intermezzo, VI. Arietta, VII, Toccatina
Miniatury taneczne na fortepian
I. Vivace, ma non troppo, II. Vivo e risoluto, III. Allegretto, con leggierezza, IV. Molto vivace
Jarzębinowa pieśń na głos i fortepian
Pod siódmym niebem na głos i fortepian
Serce lotnika na głos i fortepian
Muzyka do filmu Piątka z ulicy Barskiej, reż. Aleksander Ford
1954
Sonatina na puzon i fortepian
I. Allegro, II. Andante molto sostenuto, III. Allegro vivace
Taniec na klarnet i fortepian (transkypcja III części Sonatiny na puzon i fortepian)
Suita opolska na chór mieszany a cappella
I. Dość żywo, II. Bardzo umiarkowanie, III. Żywo, rytmicznie, IV. Wolno, lirycznie, V. Bardzo żywo, wesoło
Sobótkowe śpiewki. Suita na chór mieszany a cappella
I. Wesoło, rytmicznie, II. Wolno, spokojnie, III. Żywo, energicznie, IV. Żartobliwie, lekko, nie za prędko, V. Rytmicznie, pogodnie
Wianek na głos i fortepian
Kasia na głos i fortepian
Piosenka szofera na głos i fortepian
Leśna marszruta na głos i fortepian
1955
Sonata na fortepian
I. Inquietamente, II. Veloce, III. Elegiaco, IV. Barbaro
Pieśń młodości na głos i fortepian
Dwie miłości na głos i fortepian
Pieśń o ojczyźnie na głos i fortepian
1956
Sinfonietta per due orchestre d'archi
I. Allegro, II. Adagio, III. Vivace
Serce nocy, cykl pieśni na baryton i orkiestrę, sł. Konstanty Ildefons Gałczyński
I. Noc, II. Epistoła do zakochanych, III. Spotkanie z Matką, IV. Sanie, V. Księżyc
Muzyka do filmu Warszawska Syrena, reż. Tadeusz Makarczyński
1957
Oczy powietrza, cykl pieśni na sopran i fortepian, sł. Julian Przyboś
I. Spotkanie, II. Bez, III. Chwila, IV. Ścieżka, V. Wieczór
1957–58
Musica concertante na orkiestrę kameralną
I. ćwierćnuta ca. 84, II. ćwierćnuta z kropką ca. 72, III. ćwierćnuta ca. 60, IV. ósemka ca. 192, V. ćwierćnuta ca. 48, VI. ćwierćnuta z kropką ca. 80, VII. ćwierćnuta ca. 72
1958
II Symfonia - Symfonia pieśni na sopran, baryton, chór mieszany i orkiestrę (II wersja)
I. Arioso, II. Scherzo, III. Quasi variazioni, IV. Finale
Serce nocy, cykl pieśni na baryton i fortepian (II wersja)
Muzyka do filmu Ósmy dzień tygodnia, reż. Aleksander Ford
1958–59
Epizody na smyczki i trzy grupy perkusyjne
I. Proiezioni, II. Movimenti, III. Migrazioni, IV. Incontri
1959
Improvisationen na kwartet fletów prostych
I. Vivo ed energico, II. Leggiero e grazioso, III. Intimo e dolce, IV. Presto e robusto, V. Largo e maliconico, VI. Brioso e ritmico
Muzyka do filmu Mały reportaż spod bieguna, reż. Jarosław Brzozowski
1960
Oczy powietrza, cykl pieśni na sopran i orkiestrę (II wersja)
Muzyka do filmu Krzyżacy, reż. Aleksander Ford
Muzyka do filmu Z pradziejów Polski, reż. Edward Czurko
1960–61
Segmenti na orkiestrę
1961
Muzyka do filmu Przeciwko bogom, reż. Hubert Drapella
1962
Muzyka do filmu Drugi brzeg, reż. Zbigniew Kuźmiński
1962–63
A piacere na fortepian
1963
Muzyka do filmu Na białym szlaku, reż. Jarosław Brzozowski i Andrzej Wróbel
1963–64
Freski symfoniczne na orkiestrę
I. półnuta ca. 35, II. półnuta ca. 78, III. ćwierćnuta ca. 120
1964
Muzyka do filmu Pierwszy dzień wolności, reż. Aleksander Ford
Muzyka do filmu Koniec naszego świata, reż. Wanda Jakubowska
1965
Muzyka do filmu Gorąca linia, reż. Wanda Jakubowska
1965–66
Continuum, sekstet na instrumenty perkusyjne
1966
Niobe. Muzyka do fragmentów poematu Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego na dwoje recytatorów, chór mieszany i orkiestrę
I. Recitativo, II. Invocazione, III. Lamento, IV. Antifona
1967
Forte e piano, muzyka na dwa fortepiany i orkiestrę
Muzyka do filmu animowanego Koń, reż. Witold Giersz
1968–69
Poezje na sopran i orkiestę kameralną, sł. Tadeusz Różewicz
I. Sprzedawałam owoce, II. Światło w ogrodowej altanie, III. W nocy, IV. Szelest
1968–70
Dramatic Story na orkiestrę
1970
Swinging Music na klarnet, puzon, wiolonczelę (lub kontrabas) i fortepian
Muzyka do filmu animowanego Wspaniały marsz, reż. Witold Giersz
1970–71
Fantasmagoria na preparowany fortepian i perkusję
1971–72
Fantasia elegiaca na organy i orkiestrę
1973
Impromptu fantasque na sześć fletów prostych, trzy lub sześć mandolin, trzy lub sześć gitar, perkusję i fortepian
1973–77
Ad libitum. Pięć utworów na orkiestrę
I. A–F, II. A–E, III. A–G, IV. A–E, V. A–H
1974
Concerto alla cadenza per flauto a becco e orchestra
Sonatina na puzon i orkiestrę (wersja Sonatiny na puzon i fortepian)
I. Allegro, II. Andante molto sostenuto, III. Allegro vivace
Muzyka do filmu Potop, reż. Jerzy Hoffman
1975–76
Arrangements na 1–4 flety proste
1976–78
Pianophonie na fortepian, elektroniczną transformację dźwięku i orkiestrę