Orkiestrowe
Concertino na fortepian i orkiestrę (1946)
Rękopis: Biblioteka Narodowa, Zakład Zbiorów Muzycznych
Prawykonanie: Bydgoszcz 13 III 1947, K. Serocki – fortepian, Pomorska Orkiestra Symfoniczna, dyr. A. Rezler
Scherzo symfoniczne (1947)
Rękopis: Biblioteka Narodowa, Zakład Zbiorów Muzycznych
Tryptyk na orkiestrę kameralną (1948)
Rękopis: niedokończony, Biblioteka Narodowa, Zakład Zbiorów Muzycznych
Cztery tańce ludowe na małą orkiestrę (1949)
Rękopis: Biblioteka Narodowa, Zakład Zbiorów Muzycznych
Prawykonanie: Warszawa 13 I 1950, Orkiestra Filharmonii Warszawskiej, dyr. J. Krenz
Trzy etiudy na orkiestrę (1949–50)
Rękopis niezachowany
Koncert romantyczny na fortepian i orkiestrę (1950)
Obsada: pf solo-3333-4331-batt ar-archi
Rękopis: Biblioteka Narodowa, Zakład Zbiorów Muzycznych
Prawykonanie: Warszawa 12 I 1951, K. Serocki – fortepian, Orkiestra Filharmonii Warszawskiej, dyr. W. Rowicki
I Symfonia (1952)
Obsada: 4242-6431-batt pf-archi
Wydanie: PWM 1954
Prawykonanie: Warszawa 30 V 1952, Orkiestra Filharmonii Warszawskiej, dyr. J. Krenz
Koncert na puzon i orkiestrę (1952–53)
Obsada: tbn solo-3222-4300-batt-archi
Wydanie: PWM 1956
Prawykonanie: Warszawa 18 XII 1953, J. Pietrachowicz - puzon, Orkiestra Filharmonii Warszawskiej, dyr. W. Rowicki
Sinfonietta na dwie orkiestry smyczkowe (1956)
Obsada: 0000-0000-archi (10.9.8.7.6 + 10.9.8.7.6)
Rękopis: Biblioteka Uniwersytetu Warszawskiego, Gabinet Zbiorów Muzycznych
Wydanie: PWM 1957
Prawykonanie: Katowice 16 VII 1956, Wielka Orkiestra Symforniczna Polskiego Radia, dyr. J. Krenz
Musica concertante na orkiestrę kameralną (1957–58)
Obsada: 101 (+1sxf) 0-0100-batt (5esec) 2ar-archi
Rękopis: Biblioteka Narodowa, Zakład Zbiorów Muzycznych
Wydanie: PWM 1960
Prawykonanie: Darmstadt 12 IX 1958, Sinfonie-Orchester des Hessischen Rundfunks, dyr. O. Matzerath
Epizody na smyczki i trzy grupy perkusyjne (1958–59)
Obsada: 0000-0000-batt-archi
Rękopis: Biblioteka Uniwersytetu Warszawskiego, Gabinet Zbiorów Muzycznych
Wydanie: PWM 1961
Prawykonanie: Warszawska Jesień 25 IX 1960, Orkiestra Filharmonii Narodowej, dyr. S. Wisłocki
Segmenti na orkiestrę (1960–61)
Obsada: 112(+sxf)1-2211-batt(4esec) mnd el- cht el- cmb(cel)-ar pf
Wydanie: PWM / Moeck 1962
Prawykonanie: Baden-Baden 6 VIII 1962, Sinfonie-Orchester des Südwestdunks, dyr. E. Bour
Freski symfoniczne (1963–64)
Obsada: 4444-6441-batt (4esec) cel mand chit 2ar 2pf-archi
Wydanie: PWM 1966
Prawykonanie: Darmstadt 24 VII 1964, Sinfonie-Orchester des Südwestdunks, dyr. E. Bour
Forte e piano, muzyka na dwa fortepiany i orkiestrę (1967)
Obsada: 2 pf solo-323(+2sxf)2-4431-batt (4esec) cel 2ar-archi
Wydanie: PWM / Moeck 1969
Prawykonanie: Kolonia 29 III 1968, A. i A. Kontarsky – fortepiany, orkiestra Westdeutscher Rundfunk, dyr. Ch. von Dohnanyi
Dramatic Story na orkiestrę (1968–70)
Obsada: 4343-4331-batt (4esec) 2ar pf-archi
Wydanie: PWM / Moeck 1972
Prawykonanie: Warszawska Jesień 23 IX 1971, Radio Philharmonish Orkestr Hilversum, dyr. A. Markowski
Fantasia elegiaca na organy i orkiestrę (1971–72)
Obsada: org solo-3030-4330-batt (3esec) cel 2ar pf-archi
Rękopis: Biblioteka Narodowa, Zakład Zbiorów Muzycznych
Wydanie: PWM / Moeck 1973
Prawykonanie: Baden-Baden 9 VI 1972, K. E. Welin – organy, Sinfonie-Orchester des Südwestfunks, dyr. E. Bour
Ad libitum. Pięć utworów na orkiestrę (1973–77)
Obsada: 3333-4330-batt (3esec) cel 2ar pf-archi
Wydanie: PWM / Moeck 1979
Prawykonanie: Hamburg 17 IX 1977, Norddeutscher Rundfunk Sinfonieorchester, dyr. J. Krenz
Concerto alla cadenza per flauto a becco e orchestra (1974)
Obsada: fl a becco solo-0000-0000-batt (2esec) cel cemb ar pf-archi
Rękopis: Biblioteka Narodowa, Zakład Zbiorów Muzycznych
Wydanie: PWM / Moeck 1976
Prawykonanie: Frankfurt 3 IV 1975, Cz. Pałkowski – flet, Sinfonie-Orchester des Hessischen Rundfunks, dyr. H. Zender
Pianophonie na fortepian z elektroniczną transformacją dźwięku i orkiestrę (1976–78)
Obsada: pf solo-2130-2220-batt (3esec) 2ar-archi
Wydanie: PWM / Moeck 1981
Prawykonanie: Metz 18 XI 1978, Sz. Esztényi – fortepian, Sinfonie-Orchester des Südwestfunks Baden-Baden, dyr. E. Bour