Epizody
Epizody na smyczki i trzy grupy perkusyjne (1958–59)
{slider=Epizody na smyczki i trzy grupy perkusyjne. I Proiezioni /fragment/}
Wykonawcy: Orkiestra Filharmonii Narodowej, dyryguje Jan Krenz, „Warszawska Jesień” 1997
{/slider}
{slider=Epizody na smyczki i trzy grupy perkusyjne. II Movimenti. III Migrazioni /fragment/ }
Wykonawcy: Orkiestra Filharmonii Narodowej, dyryguje Jan Krenz, „Warszawska Jesień” 1997
{/slider}
{slider=Epizody na smyczki i trzy grupy perkusyjne. IV Incontri /fragment/}
Wykonawcy: Orkiestra Filharmonii Narodowej, dyryguje Jan Krenz, „Warszawska Jesień” 1997
{/slider}
Utwór składa się czterech epizodów następujących po sobie bez przerw. Nazwy poszczególnych epizodów sygnalizują problemy przestrzenne, które usiłowałem w nich rozwiązać. Epizod pierwszy – „proiezioni" (projekcje) powstał z różnorodnych form szeregowania poszczególnych struktur, z których każda stanowi odrębną komórkę dźwiękową. Drugi epizod – „movimenti" (ruchy) jest jakby „kontrapunktem przestrzennym" trzech głosów – grup perkusyjnych. Założeniem trzeciego epizodu „migrazioni" (wędrówki) jest wykorzystanie przestrzennego rozwiązania instrumentów smyczkowych dla uzyskania różnych form ruchu dźwięków w przestrzeni. W epizodzie czwartym – „incontri" (spotkania) wprowadzone są wszystkie elementy formalne epizodów poprzednich – jest on jakby ich syntezą. Stąd nadrzędna rola tego epizodu w całości utworu.
{slider=Źródła:}
- Tadeusz A. Zieliński, O twórczości Kazimierza Serockiego, Kraków 1985.
{/slider}
Nuty do nabycia: PWM