1960–1969

 

1960

6–10 lutego

Serocki bierze udział w spotkaniu polskich i czechosłowackich kompozytorów w Zakopanem.

12 marca

Obok Józefa Patkowskiego, Serocki zostaje wiceprezesem Komitetu Festiwalowego „Warszawskiej Jesieni", powołanego przez Ministra Kultury i Sztuki.

30 maja

Zdobywa II nagrodę na V Konkursie Kompozytorskim im. Grzegorza Fitelberga za Epizody.

5 września

W Filharmonii Narodowej pod dyrekcją Stanisława Wisłockiego ma miejsce prawykonanie Epizodów. Niemieckie prawykonanie tego utworu mieści się w cyklu koncertowym „Musica viva" we Freiburgu.

Recenzja z wykonania Epizodów

17–25 września

W ramach IV „Warszawskiej Jesieni" Josephine Nandick z towarzyszeniem Richarda Rodneya Bennetta wykonują cykl wokalny Serockiego pt. Oczy powietrza.

Pod koniec roku kompozytor przystępuje do tworzenia Segmenti na zespół instrumentalny.

grudzień

Serocki zasiada w powołanym uchwałą Prezydium Zarządu Głównego ZKP Zarządzie Funduszu Samopomocy Koleżeńskiej.

 

1961

styczeń

Serocki zasiada w Międzynarodowym Jury Międzynarodowego Towarzystwa Muzyki Współczesnej w Wiedniu. Jest także członkiem krajowego jury konkursu reaktywowanego właśnie Polskiego Towarzystwa Muzyki Współczesnej.

sierpień

Podczas Festiwalu Muzyki Współczesnej w Osace, w ramach poranku współczesnej muzyki polskiej, z taśmy magnetofonowej odtworzona zostaje Musica concertante.

 

1962

22 września

Podczas VI „Warszawskiej Jesieni" Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Krakowskiej pod dyrekcją Andrzeja Markowskiego prawykonuje Segmenti.

Rozpoczyna komponowanie utworu fortepianowego A piacere, które reprezentuje ideę formy otwartej.

 

1963

styczeń

Podczas Walnego Zjazdu ZKP zostaje wybrany członkiem Komisji Kwalifikacyjnej.

21–29 września

Prawykonanie A piacere podczas VII „Warszawskiej Jesieni". Przy fortepianie Frederic Rzewski.

październik

Serocki wyjeżdża do Niemiec na Międzynarodowy Festiwal Muzyczny w Donaueschingen.

Otrzymuje nagrodę I stopnia Ministerstwa Kultury i Sztuki za twórczość w dziedzinie muzyki.

Rozpoczyna komponowanie Fresków symfonicznych dedykowanych Ernestowi Bourowi, francuskiemu dyrygentowi specjalizującemu się w wykonaniach muzyki współczesnej.

 

1964

22 lipca

Prawykonanie Fresków symfonicznych w Darmstadcie przez orkiestrę Südwestfunk pod dyrekcją Ernesta Boura.

25 września

Pierwsze polskie wykonanie Fresków symfonicznych podczas VIII „Warszawskiej Jesieni". Gra Wielka Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia pod dyrekcją Jana Krenza.

2–7 października

Bierze udział w spotkaniu zarządów Związku Kompozytorów Polskich i Związku Kompozytorów Czechosłowackich w Warszawie. Po referacie Ludwika Erhardta pt. Problemy polskiej muzyki po wojnie, odbywa się przesłuchanie szeregu rodzimych kompozycji, w tym I Symfonii i Segmentów Serockiego.

 

1965

16 lutego

Kompozytor oficjalnie zmienia imię. Z obywatela Józefa Serockiego, syna Franciszka i Bronisławy, zamieszkałego w Warszawie przy ulicy Powsińskiej 10, staje się Kazimierzem. Decyzję tę wydaje Dyrekcja Wydziału Spraw Wewnętrznych Prezydium Dzielnicowego Rady Narodowej Warszawa-Mokotów.

maj

III miejsce Fresków symfonicznych na Międzynarodowej Trybunie Kompozytorów UNESCO w Paryżu.

3 maja kompozytor występuje z odczytem na temat współczesnej muzyki polskiej w Bejrucie, gdzie - zaproszony przez "Jeunesses Musicales" - jest jurorem konkursu kompozytorskiego.

14 czerwca–12 lipca

Serocki bierze udział w letnich kursach „Spotkanie z Polską", zorganizowanych przez Folkwang Hochschule w Essen. Wykonywane są tam jego Oczy powietrza na głos i fortepian oraz fortepianowe A piacere. Ponadto wygłasza trzy odczyty: Autoportret kompozytora ilustrowany przykładami muzycznymi, Rozwój polskiej muzyki w I-wszej połowie XX wieku oraz Życie muzyczne w Polsce.

 

1966

Otrzymuje doroczną nagrodę Związku Kompozytorów Polskich.

17 września

Dzieło wokalno-instrumentalne Niobe na dwoje recytatorów, chór mieszany i orkiestrę do tekstu Konstantego I. Gałczyńskiego ma swe prawykonanie na X „Warszawskiej Jesieni", z udziałem Zofii Rysiówny i Tadeusza Łomnickiego. Chórem i orkiestrą Filharmonii Narodowej dyryguje Stanisław Wisłocki.

 

1967

21–22 stycznia

Podczas XIV Walnego Zjazdu ZKP Serocki zostaje ponownie wybrany na członka Komisji Kwalifikacyjnej.

maj

Stanisław Wisłocki wykonuje Segmenti Serockiego z miejscowymi orkiestrami symfonicznymi podczas swego tournee po Ameryce Południowej (m.in. Montevideo, Caracas, Buenos Aires, Rio de Janeiro).

17 września

W Sztokholmie zostaje prawykonane Continnum. Gra Strasburska Grupa Perkusyjna.

Program koncertu Les Percussions de Stra...
Program koncertu Les Percussions de Stra...

4–10 października

Serocki bierze udział w 39. Festiwalu Międzynarodowego Towarzystwa Muzyki Współczesnej (SIMC), odbywającym się w czeskiej Pradze.

Otrzymuje od Ottona Tomka, dyrektora działu muzycznego Westdeutscher Rundfunk w Kolonii, zamówienie na utwór dedykowany Alfonsowi i Aloysowi Kontarskim. Stąd już o krok do powstania Forte e piano – muzyki na dwa fortepiany i orkiestrę.

 

1968

4 stycznia

Serocki wchodzi w skład Komisji Programowej festiwalu „Warszawska Jesień".

15–20 stycznia

Międzynarodowe jury SIMC wybiera Continuum Serockiego do wykonania podczas 40. Festiwalu, który odbyć się w Warszawie we wrześniu, łącznie z festiwalem „Warszawska Jesień".

29 marca

W Kolonii ma miejsce prawykonanie Forte e piano na dwa fortepiany i orkiestrę symfoniczną. Przy instrumentach solowych zasiadają bracia Alfons i Aloys Kontarsky, gra orkiestra Westdeutscher Rundfunk pod dyrekcją Christopha von Dohnanyi'ego.

Kompozytor rozpoczyna pracę nad nowym cyklem pieśni – Poezjami na sopran i orkiestrę kameralną do słów Tadeusza Różewicza oraz nad Dramatic Story, dziełem które w pierwotnym zamierzeniu miało być baletem.

 

1969

1–2 lutego

Serocki po raz czwarty zostaje członkiem Komisji Kwalifikacyjnej ZKP, wybranym podczas XV Walnego Zjazdu w Warszawie.

22 kwietnia

Pisze list do Stanisława Różewicza, w którym wspomina o pracy nad utworem na sopran i orkiestrę kameralną do czterech jego wierszy. Prosi o zgodę na dokonanie w jednym z nich drobnych korekt oraz zaakceptowanie osób tłumaczy na język angielski i niemiecki.

List do Tadeusza Różewicza

15 maja

Kompozytor zostaje członkiem Komitetu Organizacyjnego Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień".

20–28 września

Prawykonanie Poezji na XIII „Warszawskiej Jesieni". Jest to niemiecka wersja językowa w przekładzie Karola Dedeciusa. Śpiewa Dorothy Dorow z towarzyszeniem Zespołu Kameralnego Teatru Wielkiego w Warszawie pod dyrekcją Jana Krenza.