1970–1979
1970
23–24 stycznia
W Filharmonii Narodowej w Warszawie odbywa się koncert symfoniczny poświęcony twórczości Serockiego. W programie zawarte są Freski symfoniczne, Epizody, cykl wokalny Serce nocy oraz muzyka do fragmentów poematu Gałczyńskiego Niobe.
3–12 kwietnia
Freski symfoniczne wykonane zostają w Poznaniu podczas X Festiwalu „Poznańska Wiosna Muzyczna".
5 września
Serocki dostaje zawiadomienie o przyznaniu mu dyplomu uznania Zwiazku Kompozytorow Radzieckich „za aktywną działalność dla rozwoju twórczych kontaktów z muzykami radzieckimi".
6 września
Swinging Music zostaje prawykonana w Aarhus (Dania) na koncercie Warsztatu Muzycznego pod kierunkiem Zygmunta Krauzego.
19–27 września
Pierwsze polskie wykonanie Forte e piano na XIV „Warszawskiej Jesieni". Grają bracia Kontarsky i ta sama co w Niemczech orkiestra.
1971
10–18 lutego
Serocki po raz kolejny zostaje członkiem Komisji Kwalifikacyjnej ZKP.
6–7 maja
Poezje do słów Tadeusza Różewicza zostają wykonane w niemieckiej wersji językowej w Theater Krefeld Mönchengladbach. Gra Orkiestra Miejska pod dyrekcją Roberta Satanowskiego. Solistka – Johanna Lotte-Fecht.
23 września
Prawykonanie Dramatic story na XV „Warszawskiej Jesieni". Holenderską Orkiestrą Radiową z Hilversum dyryguje Andrzej Markowski.
1972
8 lutego
Na specjalnym koncercie Niedersachsischen Staatsorchester w Hanowerze Alfons i Aloys Kontarsky oraz orkiestra pod dyrekcją George'a Albrechta wykonują Forte e piano.
14 maja
Prawykonanie sceniczne Swinging music w Kassel.
9 czerwca
W Baden-Baden prawykonana zostaje Fantasia elegiaca na organy i orkiestrę. Solistą jest Karl-Erik Welin, dyryguje Ernest Bour. Utwór powstaje w jednym z klasztorów na Pomorzu, w którym kompozytor ma do dyspozycji świetne organy. Serocki dedykuje go „in memoriam Heinrich Strobel", pamięci długoletniego prezesa Międzynarodowego Towarzystwa Muzyki Współczesnej, redaktora czasopisma „Melos".
21 lipca
Prezydium Zarządu Głównego Związku Kompozotorów Polskich przesyła Serockiemu list gratulacyjny z okazji przyznania kompozytorowi Nagrody Państwowej I stopnia „za wybitne osiągnięcia w twórczości kompozytorskiej".
1973
12 stycznia
W Zurychu ma miejsce prawykonanie Fantasmagorii na fortepian i perkusję. Grają Goerges Martin na fortepianie i Willy S. Wohlgemuth na perkusji.
19 marca
Serocki kontynuuje pracę jako członek Komisji Kwalifikacyjnej ZKP.
kwiecień–maj
Fantasmagorię wykonuje dwukrotnie w Cleveland (USA) Marta Ptaszyńska z towrzyszeniem Nancy Voigt.
22–30 września
Polskie prawykonanie Fantasia elegiaca podczas XVII „Warszawskiej Jesieni". Solista – Karl-Erik Welin, gra Orkiestra Symfoniczna Radia Heskiego z Frankfurtu nad Menem pod dyrekcją Andrzeja Markowskiego.
Serocki rozpoczyna swą przygodę z fletem prostym. Jego przewodnikiem zostaje Czesław Pałkowski – klarnecista z zespołu Warsztat Muzyczny.
1974
25 maja
W Teatrze Wielkim w Łodzi w cyklu „Polskie balety współczesne" wystawiona zostaje inscenizacja baletowa Dramatic Story z choreografią Tomasza Gołębiowskiego i scenografią Antoniego Bystronia. W programie choreograf pisze:
Utwór Kazimierza Serockiego [...], nasycony wieloma drapieżnymi spięciami i konfliktami, o niemożliwym do przewidzenia rozwoju wydarzeń i rozwiązań oraz towarzyszące temu napięcie i niepokój - to świetne tworzywo dla choreografa.
28 kwietnia
Prawykonanie Impromptu fantasque w Witten, w ramach festiwalu współczesnej muzyki kameralnej. Gra Ensemble für Neue Musik pod dyrekcją Volkera Vangenheima.
11 maja
Kompozytor pisze oficjalny list, w którym rezygnuje z członkostwa w Komitecie Organizacyjnym „Warszawskiej Jesieni" i w Komisji Programowej festiwalu. W odpowiedzi otrzymuje podpisany przez Przewodniczącego Komitetu Organizacyjnego, Jana Stęszewskiego, list z wyrazami żalu i podziękowaniami za wieloletnią pracę.
lipiec
Z okazji trzydziestolecia Polskiej Rzeczpospolitej Ludowej Kazmierz Serocki zostaje odznaczony Orderem Sztandaru Pracy II klasy oraz Medalem XXX-lecia PRL.
21–29 września
Pierwsze polskie wykonanie Impromptu fantasque podczas XVIII „Warszawskiej Jesieni". Grają muzycy Filharmonii Narodowej pod dyrekcją Jana Krenza. Entuzjastyczna reakcja publiczności powoduje ponowne wykonanie dzieła.
30 września
Minister Kultury i Sztuki powołuje kompozytora na członka Komisji Ocen Fabularnych Filmów Kinowych przy Naczelnym Zarządzie Kinematografii.
1975
3 kwietnia
Prawykonanie Concerto alla cadenza we Frankfurcie nad Menem. Gra Orkiestra Symfoniczna Radia Heskiego pod dyrekcją Hansa Zendera, solista – Czesław Pałkowski.
11 kwietnia
Podczas XVIII Walnego Zjazdu ZKP Kazimierz Serocki zostaje udekorowany odznaką „Zasłużonego Działacza Kultury".
5–9 sierpnia
Continuum Serockiego wykonywane jest kilkakrotnie w Izraelu (m.in. w Jerozolimie i Tel Avivie) w ramach „The Israel Festival".
28 września
Polskie wykonanie Concerto alla cadenza podczas XIX „Warszawskiej Jesieni". Czesławowi Pałkowskiemu towarzyszy orkiestra Filharmonii Narodowej pod dyrekcją Andrzeja Markowskiego.
W tym roku kompozytor zostaje ponadto powołany do składu Członków Komitetu Nagród Państwowych. Funkcję tę pełni do roku 1978.
1976
30 stycznia
Fundacja im. Alfreda Jurzykowskiego przyznaje swą nagrodę Kazimierzowi Serockiemu, uznając go za kompozytora „wysoce oryginalnej i ekspresywnej muzyki", która zapewnia mu „szeroką rozpoznawalność w międzynarodowym świecie muzycznym".
kwiecień
Serocki komponuje Arrangements na 1–4 fletów prostych, wykorzystując pomysły muzyczne pozostałe z Concerto alla cadenza. Prawykonanie ma miejsce w Witten w ramach „Dni Muzyki Kameralnej".
wrzesień
Polskie prawykonanie Fansatmagorii przez Rogera Woodwarda i Huberta Rutkowskiego w ramach XX „Warszawskiej Jesieni".
grudzień
Kompozytor otrzymuje od słynnego klarnecisty, Benny'ego Goodmana, list z propozycją napisania koncertu na klarnet. Z Czesławem Pałkowskim dyskutuje na temat możliwych nowych sposobów wykorzystania tego instrumentu.
W tym roku prowadzi także mistrzowski kurs kompozycji w Musik-Akademie w Bazylei.
1977
19 stycznia
Kompozytor odpowiada na list Benny'ego Goodmana z 8 grudnia 1976 roku. Dziękując za sugestię napisania dla niego dzieła na klarnet z towarzyszeniem zespołu kameralnego lub orkiestry, podkreśla że nigdy nie pisze muzyki na „czyste" zamówienie, wpierw musi mieć pomysł. Sugeruje zorganizowanie kilku spotkań, podczas których chciałby poznać specyficzne cechy sztuki wykonawczej Goodmana. Informuje klarnecistę, że z powodu zobowiązań związanych z komponowaniem Pianophonie, do tworzenia dzieła mógłby przystąpić dopiero na początku 1978 roku.
17 września
W Hamburgu odbywa się prawykonanie Ad Libitum. Orkiestrą Norddeutscher Rundfunk dyryguje Jan Krenz. Dwa dni później kompozycja grana jest na XXI „Warszawskiej Jesieni". Zostaje też zarejestrowana w dwóch wersjach na płytach Kroniki Dźwiękowej WJ'77.
20 listopada
Swinging Music Serockiego brzmi podczas koncertu muzyki polskiej zorganizowanego przez Związek Kompozytorów Islandzkich w Reykjawiku.
1978
Kompozytor spędza wiele czasu w Studiu Esperymentalnym we Fryburgu Bryzgowijskim, gdzie pracuje z reżyserem dźwięku, Hansem Peterem Hallerem nad selekcją materiału i szczegółowym programem elektronicznych manipulacji do Pianophonii.
15 lutego
W Teatrze Wielkim w Warszawie wystawiony zostaje spektakl pt. "K + S + 2P". Tytuł odwołuje do muzyki Krzysztofa Komedy-Trzcińskiego, Krzysztofa Pendereckiego i Kazimierza Serockiego (Swinging Music w nagraniu Warsztatu Muzycznego).
18 listopada
Prawykonanie Pianophonii w ramach Miedzynarodowych Spotkań Muzyki Współczesnej w Metzu. Grają Szábolcs Esztényi i Orkiestra Symfoniczna Südwestfunk z Baden-Baden pod dyrekcją Ernesta Boura.
20 września
Podczas festiwalu „Warszawska Jesień" odbywa się pierwsze polskie wykonanie Arrangements na 1–4 flety proste Serockiego.
1979
kwiecień
Podczas Dni Muzyki Polskiej w Grecji, w Atenach wykonywane jest fortepianowe A piacere Serockiego oraz wybrane pieśni z cyklu Oczy powietrza.
13 maja
Pianophonie Serockiego w wykonaniu Szábolcsa Esztényi'ego prezentowane są na Biennale Muzycznym w Zagrzebiu w Jugosławii.
14 września
Podczas XXIII „Warszawskiej Jesieni" Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia i Telewizji pod dyrekcją Stanisława Wisłockiego i Szábolcs Esztényi wykonują Pianophonie.
W tym roku Serocki poważnie choruje. Ma wylew krwi do mózgu i paraliż prawej połowy ciała. Podczas wielomiesięcznej rehabilitacji pojawiają się pewne symptomy poprawy. Przyjmuje zamówienie Ministerstwa Kultury i Sztuki na utwór orkiestrowy, w którym ma zamiar wykorzystać jeden ze swych dawnych tematów melodycznych.